Ikean kaappigate tyylikkäästi päätökseen

Ikeasta soitettiin tänään ja puhelun aikana asia hoidettiin asiallisella tavalla päätökseen. He olivat käyneet kaappigaten läpi sisäisesti ja todenneet, että asia ei ole mennyt heidän standardien mukaisesti. Tämä muistaakseni Virpi -niminen henkilö tuntui olevan asiakaspalvelun ammattilainen. Oikein harmittaa Ikean puolesta, että asia ehti kärjistyä niin pitkälle, että alettiin puhua lakitermein.

Mutta nyt uusi kaappi on siis tulossa ja kasauskin hoidetaan heidän puolelta. Myös vanha kaappi puretaan ja viedään pois ja kulutkin korvataan. Eli asia on kunnossa. Näin sen olisi olettanut menevän alun perinkin.

Puhelu meni aika tarkasti  “taiteen sääntöjen mukaisesti” ja tasapainoisesti. Ensin Ikean edustaja myönsi heidän organisaationsa tekemät virheet ja niitä pyydettiin anteeksi. Sitten keskusteltiin, tehtiin tilanteen korjausehdotus ja sovittiin asiallisesti jatkosta. Lopuksi vielä tarjouduttiin maksamaan korvaus kaikesta vaivoista ja pyydettiin vielä uudelleen anteeksi. Upeaa!

Jälkeenpäin tuli mieleen, että olisin voinut oikeastaan kieltäytyä ottamasta vastaan niitä korvauksia positiivisena eleenä takaisinpäin, mutta toisaalta onhan tätä aikaa tuhrautunut melkoisesti ja meneehän sitä vielä jatkossakin, kun se uusi kaappi tulee (laitteiden kasaus ja kaapelien veto taas kerran). Ja itseni tuntien tiedän, että Ikeaan ne korvausrahat kuitenkin päätyy takaisin 😀

Päivitän tähän blogiin vielä kuvan uudesta kaapista, kunhan se on saapunut ja kasattu. Sen jälkeen asia on loppuun käsitelty osaltani.

Loppukevennyksenä tähän vielä muistoja herättävä sketsi kultaiselta 90-luvulta:
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2009/09/03/lapinlahden-linnut-karpolla-asiaa

Did you like this? Share it:

Jätä kommentti

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.